waarom/hoe komt het dat als ik terug thuiskom mijn poes (als hij ons ziet) altijd aan de krappaal krabt en naar ons kijkt? waarom doet ze dat?

Toegevoegd na 4 minuten:
als ik en de rest binnenkomen gaat ze altijd aan de prakpaal krabben en kijkt dan naar ons. maar ze vind het niet erg dat we haar aaien. waarom doet ze dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

ik zie mijn jongere katten dit gedrag ook wel naar elkaar vertonen.
de krabbende kat lijkt de ander uit te dagen om te spelen, en vaak rollebollen ze even later door het huis.
ik vat het dus op als een uitnodiging tot spelen, of op z'n minst een vraag om aandacht.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+. Zo zie ik het hier ook gebeuren met de 2 asiel katten. En inderdaad als uitnodiging om te dollen. Want ga ik er heen dan rent ie snel weg en kijkt dan weer op 30 cm afstand of ik volg.
Plus dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
erg bedankt voor het antwoord

Andere antwoorden (6)

Er is een uitdrukking: "een hond heeft een baas, eeen kat heeft personeel." Dat klopt ook wel, een kat zal zichzelf op de eerste plaats zetten, en daarna pas het baasje. Dat wil echter niet zeggen dat ze minder om jou/jullie geeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En welke relatie heeft dit antwoord tot de vraag die gesteld werd?
Kan een vorm van protest zijn dat jullie haar alleen hebben gelaten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
erg funny
Ze wil gewoon aandacht doet onze kat ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gelooft het misschien niet maar ze is blij... Een kat krabt ook van blijschap.. Onze kater deed dat met een kussen, hij zette er dan ook de nagels in en begon ook vaak te spinnen ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het niet zijn dat de kat de hele tijd heeft liggen slapen of doezelen toen jullie weg waren? Als een kat wakker wordt is het eerste wat hij doet: langs de krabpaal lopen, zijn geur kenbaar maken en zich uitrekken. Daarna is hij/zij eventueel klaar om jullie te begroeten.
Ivana
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dit betreft niet zomaar rekken, maar de combi rekken, krabben, en je intensief aankijken.
Misschien vraagt ze wel om een morele beloning omdat ze zo flink is om aan de paal te krabben in plaats van aan het meubilair?
Misschien kijkt ze daarom naar jullie?
Geef haar de aandacht die ze vraagt en geniet ervan dat ze gebruik maakt van de attributen die jullie speciaal voor haar in huis hebben gehaald.

Geef ze een warme aai van me, wil je?